گل همیشه بهار

صادرات گل همیشه بهار

چنانچه تولیدکننده محصولات ارگانیک و گیاهان دارویی هستید، برای صادرات گل  همیشه بهار و سایر گیاهان دارویی خود، با شرکت بازرگانی طاتا تماس حاصل نموده و صفر تا صد صادرات را به تیم مجرب ما واگذار نمایید.

معرفی گل همیشه بهار

گل همیشه بهار با نام انگلیسی marigold یک گیاه یک ساله با برگ های بلند و باریک و گل های درشت به قطر 4 الی 7 سانتیمتر و با طبع سرد و خشک است.

این گیاه پایا، علفی و از تیره مرکبان و از خانواده کاسنی است. ریشه این گل مخروطی شکل است. از فروردین تا اواخر پاییز دوران گل دهی این گیاه می باشد و در تمام طول تابستان می توان آن را برداشت کرد. برگ های روی ساقه گل همیشه بهار متناوب و سرنیزه ای شکل است.

 میوه این گل دارای برجستگی های زبر و قوسی شکل است. رشد این گل بسیار سریع است، با کاشت بذر گل همیشه بهار بلافاصله جوانه زده و در طی ۸ هفته شکوفه می زند. این گل متعلق به نواحی مدیترانه ای می باشد اما در نقاط مختلف ایران به عنوان گل زینتی کاشته می شود. این گل زرد رنگ دارای ساقه های هوایی منشعب و افراشته است. گل همیشه بهار، باغ سبزیجات را از آفات محافظت می کند. ترکیبات شیمیایی گل همیشه بهار عمدتا شامل اسیدهای عالی، کالاندولین، اسید سالیسیک و صمغ است.

بیش از ۵۰ نوع از این گیاه در جهان وجود دارد. نوع پرپر و پرتقالی رنگ آن به دلیل داشتن مواد مفید فراوان موارد استفاده بیشتری در داروسازیدارد. برای مصارف دارویی فقط از غنچه های این گل استفاده می شود. معمولا غنچه ها را در یک روز آفتابی جمع آوری کرده و در سایه با درجه حرارت ۳۵ درجه سانتیگراد بر روی سبد ریخته تا خشک شوند. این گل، بومی مصر و اروپای مرکزی، جنوبی و شرقی می باشد.

نام های دیگر گل همیشه بهار، زرگل، قوقحان، اقحوان، زبیده، حی العام، ابرون، زبیده، آذرگون و آذریون الحدانق است. ارتفاع این گل کمتر از ۵۰ سانتی متر است و دارای برگهای سبز مایل به قهوه ای و خمیده، بیضی شکل و ساده است که پوشیده از کرک می باشد.

 Calendula officinalis نام یکی از گونه های گل همیشه بهار است که به طور مختصر کالاندو گفته می شود. به کالاندو گل مریم هم گفته می شود که دارای خاصیت دارویی ضد قارچ، ضد اسپاسم و ضد التهاب است.

گیاه گل همیشه بهار یک گیاه هزار ساله است که برای تهیه انواع ضمادهای گیاهی، رنگ دهنده، مصارف دارویی و همچنین درمان های موضعی استفاده می شود. tagets نام نوع دیگری از گل همیشه بهار است که معمولا برای ایجاد عطر و دفع حشرات در باغ ها کاشته می شود.

امروزه گل همیشه بهار در سراسردنیا پرورش داده می شود. در ایران دو نوع از این گل وجود دارد که از نظر خواص درمانی شبیه یکدیگر هستند.علاوه بر استفاده تزیینی، خاصیت دارویی فراوانی دارند. در ایران بیشتر در استان کهکیلویه و بویر احمد دیده می شود.

گل همیشه بهار معمولا در ماههای گرم تر سال گل می دهد. این گل پر ازگلبرگ و گل کوچکی است و آن را به آسانی می توان در باغچه و یا گلدان در خانه نگهداری کرد. از این گل برای تهیه دارو استفاده می شود زیرا خواص فوق العاده ای در درمان بعضی امراض دارد.

از گل همیشه بهار برای تهیه دمنوش، انواع ضمادها، رنگ دهنده های غذایی، لوازم آرایشی بهداشتی و دارو سازی برای درمان های موضعی استفاده می شود.

صادرات گل همیشه بهار

آشنایی با دمنوش گل همیشه بهار

طرز تهیه دمنوش گل همیشه بهار چگونه است؟

ابتدا می بایست یک مشت از گل خشک شده گل همیشه بهار را در آب جوش ریخته. بعد از۵ دقیقه که دم کشید، دمنوش آماده است.

خواص دمنوش گل همیشه بهار

این دمنوش دارای خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهاب است.

از دمنوش گل همیشه بهار برای درمان عفونت های گوش استفاده می شود.

در درمان اختلالات گوارشی کاربرد دارد.

داروی محرک برای سیستم ایمنی بدن می باشد.

محرک مناسبی برای تولید کلاژن است. کلاژن پروتئین طبیعی است که در بدن وجود دارد و به بازسازی  پوست کمک می کند و معمولا به مرور زمان میزان آن در بدن کاهش می یابد.

دمنوش گل همیشه بهار قابل استفاده در درمان ورم ملتحمه چشم است.

استفاده از دمنوش گل همیشه بهار برای سم زدایی پس از عمل مفید است.

برای تسکین گلودرد و التهابات دهانی می توان دمنوش گل همیشه بهار را قرقره کرد.

استفاده از دمنوش گل همیشه بهار مفید برای تنظیم دوره پریود می باشد.

اگر می خواهید پوستی نرم داشته باشید می توانید این دمنوش را در یخچال نگهداری کنید و از آن برای پوست خود استفاده نمایید.

خواص گل همیشه بهار

  • از خواص گل همیشه بهار می توان به خاصیت تب بر بودن این گیاه دارویی – تزیینی اشاره کرد.
  • گل همیشه بهار با استفاده از خاصیت ضد التهابی رگ های خونی را منقبض کرده و از خونریزی پیشگیری می کند.
  • عصاره این گل تاثیر ضد سرطانی بر سرطان هایی مانند سرطان خون، سینه، پروستات، لوزالمعده، ریه، پوست و روده بزرگ دارد.
  • اگر چشم شما مبتلا به قرمزی و درد شد، با چای گل همیشه بهار شستشو دهید.
  • مصرف چای گل همیشه بهار سبب تحریک سیستم دفاعی و سم زدایی بدن می شود.
  • این چای به هضم غذا کمک می کند.
  • گل همیشه بهار به تشکیل رگهای خونی و تنظیم سیکل قاعدگی کمک می کند.
  • گل همیشه بهار یک داروی ادرار آور است.
  • اگر می خواهید موهایی با رنگ روشن داشته باشید، پودر خشک شده برگ های گیاه همیشه بهار را به شامپو و یا نرم کننده خود اضافه کنید. استفاده از روغن این گیاه ریشه های مو را ضخیم کرده و از ریزش آنها جلوگیری می کند.

 از گل همیشه بهار برای درمان عفونت، زخم ها، التهاب و بسیاری بیماری های دیگر هم استفاده می شود. برخی عقیده دارند که مواد شیمیایی موجود در این گل باعث کاهش تورم دهان و گلو شده و همچنین به ترمیم زخم ها کمک می کند. طبق گزارشی که در سال 2013 میلادی درPharmacognosy Review منتشر شد از عصاره گل همیشه بهار در حال حاضر200 محصول پزشکی تجاری تولید شده است. دمنوش گل همیشه بهار یک تب بر است و در کاهش فشار خون، درمان التهاب معده و تقویت عمومی بدن کاربرد دارد.

چای گل همیشه بهار

با استفاده ازگلبرگ های خشک این گل به آسانی می توان چای آن را تهیه کرد که در درمان بسیاری ازمشکلات پوستی قابل استفاده است.

صادرات گل همیشه بهار

خواص گل همیشه بهار و نحوه استفاده در هر زمینه

برطرف کننده عوارض پوستی

گل همیشه بهار اثر فوق العاده ای بر کاهش مشکلات پوستی مانند تورم، خارش، درد، عفونت و… دارد و سرعت بهبودی این مشکلات پوستی را افزایش می دهد. امروزه پماد کالاندو که عصاره گل همیشه بهار است، به راحتی در داروخانه ها موجود است.

تهیه پماد کالاندو در منزل هم به آسانی امکان پذیر است. برای تهیه این پماد موضعی می بایست ۴ تا ۶ گرم عصاره گل همیشه بهار را در مقداری کره و یا چربی مخلوط کرده و بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

برای کمک به درمان مشکلات پوستی باید یک تا دو گل همیشه بهار را بکوبیم تا به شکل خمیر دربیاید. سپس خمیر به دست آمده را بر پوست آسیب دیده مالیده و زمان می دهیم تا در معرض هوا خشک شود.

درمان بریدگی ها و زخم های کوچک با استفاده از گل همیشه بهار

گل همیشه بهار خاصیت ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد التهابی دارد و به همین دلیل می تواند به بهبود سوختگی ها، بریدگی ها و زخم های کوچک کمک کند. کلاژن برای ترمیم پوست آسیب دیده لازم است و گل همیشه بهار تولید کلاژن را تقویت می کند.

نحوه استفاده از گل همیشه بهار برای درمان زخم های کوچک و بریدگی ها به این ترتیب است که ابتدا چند عدد گل همیشه بهار را تهیه کرده و آب آنها می گیریم و سپس آن را ۲ الی ۳ بار در روز بر روی بریدگی یا زخم می مالیم. ( به جای استفاده از آب گل همیشه بهار می توان روزی چند بار از کرم یا لوسیون حاوی کالاندو بر روی پوست آسیب دیده استفاده کرد).

گل همیشه بهار و درمان قرمزی چشم

التهاب ملتحمه  که به آن چشم صورتی هم گفته می شود می تواند باعث ایجاد خارش و قرمزی چشم شود. گل همیشه بهار با داشتن خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی این مشکل و کلا ناراحتی های چشم  را بر طرف می کند.

برای استفاده از گل همیشه بهار برای برطرف کردن قرمزی و مشکلات چشم ابتدا دو قاشق چای خوری گل خشک شده را در یک فنجان آب گرم ریخته و سپس روی فنجان درپوشی قرار دهید. بعد از ده دقیقه برگ گل دم می کشد. بعد از گذشت این زمان چای را صاف کرده و بعد از خنک شدن چند بار در روز با این محلول چشم را شستشو دهید.

گل همیشه بهار گرفتگی عضلات را کاهش می دهد

گل همیشه بهار با خاصیت ضد اسپاسم که دارد، می تواند به کاهش گرفتگی عضلات کمک کند. برای رفع گرفتگی عضلات می توانید روزانه یک الی دو فنجان چای این گیاه را بنوشید. در سال 2006 مطالعه ای در  Phytotherapy Research  برای نشان دادن خاصیت ضد درد گل همیشه بهار انجام شد که بعد از آزمایش به این نتیجه رسیدند که گل همیشه بهار دو ماده اسپاسمولیتیک و اسپاستوژنیک را در خود دارد که این دو ماده با بستن کانال های کلسیم و فعالیت های کولینرژیک، احساس درد را کاهش می دهد. برای کمک از کالاندو در هنگام گرفتگی عضلات می بایست:

یک یا دو قاشق چای خوری گلبرگ خشک شده گل همیشه بهار را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید ده دقیقه بجوشد. بعد از این زمان برگ ها را فشرده و سپس چای را صاف کنید. روزانه یک الی دوبار از این چای میل کنید. ( اگر بخواهید می توانید روغن کالاندو را که حاوی عصاره این گل است را بر روی عضله آسیب دیده ماساژ دهید).

بهبود سوختگی های ناشی از پوشک با گل همیشه بهار

فلانوئیدهای موجود در این گیاه بدن را در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. اگر پوست نوزادان بر اثر استفاده از پوشک دچار سوختگی شد با اطمینان می توان از گل همیشه بهار برای رفع سوختگی استفاده کرد.

نحوه استفاده از این گل برای رفع سوختگی ناشی از پوشک در نوزادان اینگونه است که:

روش اول: روزانه دو الی سه بار روغن گل را مستقیما بر روی پوست ریخته و ناحیه آسیب دیده را ماساژ دهید.

روش دوم: ¼ فنجان گل خشک شده را در ۴ فنجان آب جوشانده و بعد از ترکیب شدن آن را صاف کنید. با محلول به دست آمده می توان ناحیه آسیب دیده را تمیزکرد.

استفاده از گل همیشه بهار برای درمان تومورهای سرطانی

گل همیشه بهار و بخصوص روغن آن با داشتن خاصیت ضد توموری خاص، تاثیر زیادی بر درمان سرطان دارد. نتیجه یک مطالعه حیوانی در سال 2006 در Cancer BMC منتشر شد که گل همیشه بهار می تواند با فعالیت تومورهای سرطانی مبارزه کرده و سلول های لنفوسیت را که با عفونت ها و مهاجمان خارجی مبارزه می کنند را فعال کند. استفاده از این گل عوارض شیمی درمانی را هم کاهش می دهد.

صادرات گل همیشه بهار

درمان پینه پا با گل همیشه بهار

آیا تا بحال برای شما یا اطرافیان تان پیش آمده که یک زائده استخوانی در کنار انگشت بزرگ پا ایجاد شده باشد. این همان پینه پا است که درد زیادی را ایجاد می کند. با استفاده ازخاصیت ضد التهابی گل همیشه بهار می توان مشکلات پینه پا را برطرف کرد.    

روش درمان پینه پا

چند برگ گل تازه همیشه بهار را در دست خود فشرده کنید و آبی که از آن خارج می شود را بر روی پینه پا بمالید. دو الی سه بار در روز این آب گل را بر محل پینه مالیده و اجازه دهید در معرض هوا خشک شود.

در روش دیگری می توان از پماد آماده کالاندو بر روی ناحیه پینه پا مالیده تا درد ناشی از پینه و عوارض آن کاهش یابد.

موارد منع مصرف گل همیشه بهار

مصرف گل همیشه بهار تاکنون به ندرت ایجاد حساسیت کرده است و بهتر است بگوییم مصرف این گل ایجاد آلرژی و حساسیت شدید نمی کند.

بهتر است خانم های باردار از مصرف آن پرهیز کنند.

استفاده از گل همیشه بهار با داروهای فشار خون و همچنین داروهای مسکن توصیه نمی شود.

صادرات گل همیشه بهار توسط شرکت بازرگانی طاتا

شرکت بازرگانی طاتا با سال ها تجربه در امر واردات و صادرات کالا، در زمینه صادرات گیاهان دارویی، محصولات ارگانیک و میوه های خشک فعالیت گسترده ای داشته و بهترین محصولات با بالاترین کیفیت و بسته بندی را به کشورهای مختلف صادر می کند. یکی از این محصولات، گیاه گل همیشه بهار می باشد که با خواص بیشمار آن آشنا شدید. شما نیز اگز در زمینه کشت و تولید گیاهان دارویی فعالیت می نمایید، می توانید محصول خود را به ما معرفی کرده و با کمک تیم مجرب ما، زمینه یک تجارت پرسود را برای خود فراهم نمایید. در کنار شما هستیم در تجارت بین الملل.

برای سفارش انواع گیاهان دارویی شامل گیاه خشک شده، اسانس، دمنوش و روغن های گیاهی، با شرکت بازرگانی طاتا تماس بگیرید و کالای باکیفیت و با قیمت مناسب را از گروه بازرگانی ما بخواهید.